پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۹/۱۵ 
  • تعداد بازدید : 368
  • کد خبر : ۲۴۴۲۴
توسعه روستاهای كشور با هدف كاهش مهاجرت

توسعه روستاهای کشور با هدف کاهش مهاجرت

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی دکتر علی اکبر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در نشستی که با حضور نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاههای مرتبط و  نمایندگان دهیاران کل کشور روز یکشنبه 14 آذرماه در وزارت کشور برگزار شد، گفت : امنیت غذایی کشور اولویت اصلی وزارت جهادکشاورزی است.

در این نشست، دکتر مویدی با اشاره به بحث امنیت غذایی کشور به عنوان اولویت اصلی وزارت جهادکشاورزی اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای رفع موانع تولید انجام شده است که بازاررسانی سریع، هوشمند و مستقیم محصولات کشاورزی از کانون های تولید یعنی روستاها به مصرف کنندگان از جمله فعالیت هایی است که در این خصوص انجام شده است.

معاون آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: افزایش در آمد کشاورزان و معیشت پایدار روستاییان از طریق افزایش بهره وری تولید محصولات کشاورزی از جمله برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

دکتر مویدی با اشاره به اینکه افزایش بهره وری تولید از طریق توانمند کردن بهره برداران جز با حرکت به سمت کشاورزی دانش بنیان میسر نمی شود، افزود: توجه ویژه به امر آموزش و ترویج کشاورزی در زمان حال و آینده، علاوه بر تسریع و افزایش ضریب نفوذ دانش به عرصه، تولید بیشتر محصولات کشاورزی، افزایش درآمد کشاورزان و در نهایت مهاجرت معکوس به روستاها را به دنبال خواهد داشت.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در پایان سخنان خود پیشنهاد داد: 38 هزار نفر دهیاران مستقر در روستاها ظرفیت بسیار خوبی هستند که با فراگیری اطلاعات و آموزش های اولیه کشاورزی قادر خواهند بود به عنوان بازوان جدید و مددکاران همکار مروجان پهنه در امر تسریع انتقال اطلاعات و فنون جدید کشاورزی به روستاییان تاثیرگذار باشند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0