چهارشنبه, 5 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ 
  • تعداد بازدید : 301
  • کد خبر : ۲۳۹۵۳
حضور وزیر جهادكشاورزی در برنامه تلویزیونی رویش در روز برگزاری گردهمایی آغاز سال سال زراعی 1401 - 1400

حضور وزیر جهادکشاورزی در برنامه تلویزیونی رویش در روز برگزاری گردهمایی آغاز سال سال زراعی 1401 - 1400

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، دکتر سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی "رویش" شبکه آموزش سیما روز بیستم شهریور ماه همزمان با روز برگزاری گردهمایی آغاز سال زراعی 1401 – 1400، سیاست ها و برنامه های وزارت جهادکشاورزی را تبیین کرد.

دکتر ساداتی نژاد اظهار کرد: کشاورزی تجاری و علمی دو نقطه تمرکز برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی ایران است. کشاورزی قراردادی و الگوی کشت لازمه اقتصادی و دانش بنیان شدن کشاورزی هستند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود : صنایع در کشاورزی قراردادی، تامین نهاده ها، آموزش و بیمه محصولات کشاورزان را برعهده می گیرند و محصول نهایی را خریداری می کنند. تشکیل شورای قیمت گذاری و سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی و تعیین قیمت مناسب می‌تواند بر اجرای الگوی کشت موثر باشد.

وی تاکید کرد : نفوذ دانش و فناوری در عرصه ها با تمهید روش هایی همچون حضور محققان در مزارع و سهیم شدن در تولید محصولات کشاورزی باید تقویت شود.

دکتر ساداتی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در سال های اخیر با عنایت مقام معظم رهبری و اختصاص تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی، اجرای عملیات آبخیزداری گسترش یافته، گفت : حفظ منابع آب و خاک از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است و تلاش می کنیم در این مسیر از مشارکت وزارت نیرو نیز بهره مند شویم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد : با بازگشت قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی و با تصویب و ابلاغ قانون امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولید توسط مجلس شورای اسلامی، ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی تشکیل و بازار کشاورزی با فرمانده واحد مدیریت خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد، با حمایت دولت و تامین و تخصیص ارز، ترخیص کالاهای رسوبی از گمرک و ترانزیت نهاده های دامی، تامین جوجه یکروزه و تخم مرغ نطفه‌دار، بازار محصولات پروتئینی در مسیر آرامش حرکت کند.

دکتر ساداتی نژاد بر به میدان آمدن تشکل ها و نهادهای کشاورزی باید برای سیاستگذاری، تصمیمگیری و اجرای تصمیمات بخش کشاورزی تاکید کرد.

وی  افزود : قیمت ۷۵۰۰ تومانی گندم و ۱۵ هزار تومانی کلزا با توجه به هزینه های تولید و سود متعارف کشاورزان تعیین شده است و رصدخانه کشاورزی به منظور پایش، ساماندهی و بکپارچه سازی اطلاعات و داده های کشاورزی تا سال ۱۴۰۱ راه اندازی خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی در بخش پایانی سخنان خود، تنوع اقلیمی کشور و وجود حدود ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت در کشورهای همسایه را ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی از جمله گل های زینتی برشمرد و افزود: اتمام سنددار کردن زمین های کشاورزی طی ۴ سال آینده هدفگذاری شده است و توسعه سرمایه گذاری برای تولید محصولات شیلاتی به ویژه در ساحل و دریا در دستور کار است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0