پنج‌شنبه, 13 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ 
  • تعداد بازدید : 244
  • کد خبر : ۲۴۵۸۲
نهمین برنامه روز انتقال یافته‌های تحقیقات ملی با موضوع مرحله داشت محصولات زراعی پاییزه برگزار شد

نهمین برنامه روز انتقال یافته‌های تحقیقات ملی با موضوع مرحله داشت محصولات زراعی پاییزه      برگزار شد

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی نهمین برنامه روز انتقال یافته‌های تحقیقات ملی با موضوع مرحله داشت محصولات زراعی پاییزه با حضور دکتر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر موموندی مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی، معاون پژوهشی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی، اعضای هیات علمی موسسات تحقیقاتی اصلاح و تهیه بذر و نهال، کشاورزی دیم کشور، خاک و آب، اصلاح و تهیه بذر چغندرقند و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی روز چهارشنبه 22 دی ماه در سالن مروج موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

دکتر مویدی معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات در این نشت، با بیان اینکه کار اصلی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، ترویج و انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی ملی به عرصه های کشاورزی و کشاورزان است، افزود: افزایش سرعت در انتقال یافته های پژوهشی موجود و یافته های پژوهشی ای که برای آینده در حال برنامه ریزی است، یکی دیگر از کارهای اصلی این موسسه محسوب می شود.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: هنوز خیلی از یافته های پژوهشی است که نتوانستیم به نقطه هدف برسانیم.

در ادامه مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی گفت: تا زمانی که آخرین یافته های تحقیقاتی که در موسسات تحقیقاتی مادر به دست می آید، از طریق روش های آموزشی ترویجی به عرصه انتقال پیدا نکند ما کشاورزی اقتصادی و سودآور نخواهیم داشت.

وی افزود: بدیهی است، فقط با اتکا به تجارب گذشته و روش های سنتی رسیدن به کشاورزی دانش بنیان امکان پذیر نیست و ما مجبوریم با آخرین و جدیدترین دانش روز دنیا کشاورزان را آشنا کنیم.

دکتر موموندی با اشاره به اینکه، ما صرفا به یافته های تحقیقاتی موسسات ملی اکتفا نمی‌کنیم، بر اهمیت انتقال تجارب میدانی کشاورزان برتر با عناوین کانون های یادگیری و روز مزرعه تاکید کرد.

در بخش دیگری از این برنامه مجازی، دکتر مین باشی معاون پژوهشی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور، از طریق ارتباط مستقیم از استودیو شایتکا این موسسه، گزارشی از آخرین دستاوردهای تحقیقاتی درخصوص آفات، مدیریت و کنترل علف های هرز و بیماری های محصولات گندم و جو، کلزا و چغندرقند در مرحله داشت ارایه کرد.

امتیاز :  ۵/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0