پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ 
  • تعداد بازدید : 442
  • کد خبر : ۲۴۵۹۱
طی  احكامی جداگانه  از سوی دكتر خیام نكویی معاون وزیر و رئیس سازمان: دكتر كریم احمدی به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع و دكتر حسین جعفری به عنوان سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان منصوب شدند

طی  احکامی جداگانه  از سوی دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان:

دكتر کریم احمدی به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع و

دكتر حسین جعفری به عنوان سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان منصوب شدند

 

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و به نقل از روابط  عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در جلسه ای  که با حضور دکتر سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان، معاونان و مدیران کل ستادی سازمان در محل سالن اندیشه برگزار شد، دكتر کریم احمدی به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع و دكتر حسین جعفری به عنوان سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان معرفی شدند و از زحمات دکتر سید محمدباقر محمودی در طول تصدی معاونت توسعه مدیریت و منابع و دکتر ارژنگ جوادی معاون سابق پژوهش و فناوری سازمان قدردانی  شد.

دکتر سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان با تاکید بر این موضوع که تامین امنیت غذایی پایدار یکی از مسائل مهم برای همه کشورهای جهان است، به تمرکز دولت و تلاش ویژه وزارت جهادکشاورزی اشاره کرد و  اظهار داشت: اتفاقی  را که در این مدت کوتاه از عمر دولت سیزدهم در حوزه تامین امنیت غذایی در کشور شاهد بوده ایم نشان می دهد برای دغدغه سفره مردم با مدیریت قوی و جهادی می توان بر مشکلات غلبه کرد.

دکتر خیام نکویی با اشاره به اینکه با اجرای قانون اصلاح روند فعلی یارانه ها در کشور نقش سازمان تات در مسیر اجرای این قانون و ایجاد تولیدات اقتصادی در بخش کشاورزی دو چندان خواهد شد افزود: لازم است تمام موسسه ها و مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه تات در جهت دستیابی به اهداف برنامه تحول کشاورزی ، یک هدف واحد را با رویکرد جهادی دنبال نمایند و در این مسیر نقش واقعی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در دستیابی به اهداف بخش کشاورزی روشن، شفاف، اثربخش و تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان نقش آفرینی در مسائل و مشکلات اولویت دار بخش کشاورزی را از مهمترین ماموریت های سازمان تات دانست و گفت: موسسات و مراکز تحقیقاتی سازمان می بایست در مسیر نیاز فعلی جامعه قرار گرفته و با روحیه ریسک پذیری، خلاقانه، چابک و نوآورانه با استفاده از تمام ظرفیت ها در بخش کشاورزی به درستی نقش آفرینی نمایند.

وی نگاه تعاملی در مسیر احصاء و حل مشکلات بخش کشاورزی را حائز اهمیت خواند و با تاکید بر اتحاد و انسجام برای دستیابی به اهداف واقعی و مدنظر در این حوزه، خواستار ادامه فعالیت های علمی موسسه ها و مراکز تحقیقاتی سازمان با نگاه تعاملی شد. 

دکتر خیام نکویی با برشمردن ظرفیت های سازمان تات از لزوم تدوین یک نقشه راه درست و اولویت بندی به مفهوم واقعی کلمه برای احصاء و حل مشکلات بخش کشاورزی سخن گفت و افزود: بخش کشاورزی و اقتصاد کشاورزی کشور نیازمند سیاستی منسجم، یکپارچه و روبه‌ جلو است که با توجه به ظرفیت دانشی موجود در سازمان تات، لازم است با توسعه فرهنگ و تفکر مدیریت جهادی، به منظور تاثیرگذاری بیشتر سازمان در این راستا موسسه ها و مراکز تحقیقاتی سازمان بر هدایت ساختار به سمت هوشمندسازی، یکپارچگی، چابک سازی و اثربخشی تمرکز کرد. 

رئیس سازمان در ادامه جلسه بر کادر سازی و استفاده از ظرفیت نیروهای جوان نخبه و با انگیزه تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود که این تغییر و تحولات از خانواده سازمان بتواند موجب تحول در امورات گردد.

وی بیان نمود که با این تغییرات کسی از دایره مدیریت خارج نمی گردد و از تمامی ظرفیت های نیروی انسانی موجود با هر گرایش فکری به شرط حضور فعالانه برای پیشبرد اهداف متعالی سازمان استفاده خواهد شد.

دکتر خیام نکویی ضمن برشمردن توانمندی ها از زحمات دکتر سید محمدباقر محمودی در طول تصدی معاونت توسعه مدیریت و منابع و دکتر ارژنگ جوادی  در ایام بر عهده داشتن مسئولیت معاونت پژوهش و فناوری سازمان تشکر و قدرانی کرد.

حجت الاسلام سعیدیان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان با تأکید بر این موضوع که در کنار ایمان و توکل به آفریدگار جهان هستی، تلاش و کوشش مجاهدانه و عمل صالح می بایست قرار گیرد تا موجب توفیق الهی گردد اظهار داشت: با توجه به اهمیت حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، کوشش برای ارتقای فرهنگ کاری که بتواند زمینه ساز سخت‌کوشی، خلاقیت، ابتکارات، نوآوری‌ها و احساس تعهد و مسؤلیت‌پذیری و وجدان کاری، انضباط اجتماعی و اخلاق را در جامعه عظیم کار کشور فراهم سازد الزامی است.

حجت الاسلام سعیدیان کار و تلاش را مانند مجاهدت در راه خدا در فرهنگ اسلامی ارزشمند و مقدس برشمرده و افزود: کار موجب کمال و تکامل وجودی انسان و عقل، سعادت، خوشبختی و رحمت است و توکل به خدا و تکیه به یاری او و اعتماد به تدبیر و تقدیر الهی، از مهم ترین مؤلفه ها برای عزّت نفس انسان می باشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، با اذعان به اینکه فرهنگ دینی ما غنی‌ترین مبانی و اصول و مفاهیم تحوّل را در خود دارد به تبیین فرآیند تحول و مدیریت آن در سازمان‌ها پرداخت و گفت: عوامل مؤثر در تحوّل از منظر قرآن بر تحقق ایمان و تلاش و پایبندی به احکام الهی تاکید دارد و این می تواند مبنای برنامه های تحولی در سازمان باشد.

بر اساس این گزارش در  این جلسه  احکام مسئولیت آقایان دكتر کریم احمدی به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع و دكتر حسین جعفری به عنوان سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان توسط دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان به ایشان ابلاغ شد.  

شایان ذکر است پیش از این دکتر کریم احمدی مسئولیت ریاست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهادکشاورزی و دکتر حسین جعفری مسئولیت  ریاست موسسه گیاهپزشکی کشور را برعهده داشتند.

 

امتیاز :  ۵/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0