جمعه, 7 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۹:۲۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ 
  • تعداد بازدید : 385
  • کد خبر : ۲۵۷۶۷
برگزاری اولین برنامه ملی آموزش مهارتی تربیت هرس كار ماهر

برگزاری اولین برنامه ملی آموزش مهارتی تربیت هرس کار ماهر

 

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی، با هماهنگی های انجام شده توسط دفتر آموزش بهره برداران و مشاغل کشاورزی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، اولین برنامه ملی آموزش مهارتی تربیت هرس کار ماهر از  یازدهم لغایت دوازدهم تیرماه در ایستگاه تحقیقات و آموزش کشاورزی گلمکان خراسان رضوی برگزار شد.

 

whatsapp image 2022-07-02 at 10.12.09 pm.png

در آیین افتتاح این برنامه مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر آموزش بهره برداران و مشاغل کشاورزی، رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، مشاور و مسئول حوزه ریاست سازمان جهادکشاورزی، مدیر هماهنگی ترویج استان، کارشناسان و کشاورزان پیشرو استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، استان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، سمنان، یزد و گلستان حضور داشتند.

مریم طهماسبی مدیرکل دفتر آموزش بهره برداران و مشاغل کشاورزی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، در این مراسم، با اشاره به شیوع کرونا در سال های قبل و عدم برگزاری دوره های آموزشی به صورت عملی اظهار امیدواری کرد که در سال جاری با اجرای دوره های عملی و حضوری بتوانیم آموزش های بهره برداران را به صورت کامل ارائه کنیم.

طهماسبی در مورد روند انتخاب مخاطبان حاضر در برنامه، گفت: سه گروه شامل باغداران پیشرو، کارشناسان بخش خصوصی و کارشناسان و محققان بخش اجرا می باشند که با هماهنگی معاونت باغبانی انتخاب شده اند.

وی افزود: امیدواریم بهره برداران پیشرو حاضر در برنامه با انتقال مهارت های کسب شده  به سایر کشاورزان، گام موثری درجهت  ارتقای دانش سایر باغداران کشور بردارند.

مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهادکشاورزی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در معاونت باغبانی، سیاست های پیش رو و نقش آموزش در ارتقا و افزایش بهره وری را تشریح کرد.

whatsapp image 2022-07-02 at 10.12.10 pm.png

دکتر نجفی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، با ابراز خوشحالی از برگزاری مجدد دوره ها و کارگاه های آموزشی به صورت حضوری، اظهار داشت: اهمیت بسیار زیاد مقوله امنیت غذایی با توجه به تغییر اقلیم، تحولات سیاسی در دنیا و افزایش جمعیت، نیاز ما را به برنامه ریزی و آموزش کشاورزان و بهره برداران به منظور به کارگیری روش های جدید و مبتنی بر دانش با هدف افزایش بهره وری و تولید دوچندان می کند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، هرس صحیح و درست درختان را در افزایش تولید بسیار مهم دانست و افزود: همکاران ما با کمک مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی کارهای زیادی در این زمینه انجام داده اند و امیدواریم با برگزاری اولین دوره ملی شاهد اثرات بسیار خوب آن در کشور باشیم.  

شایان ذکر است در این دوره دو روزه کشاورزان پیشرو علاوه بر آموزش نکات تئوری،  به صورت عملی نیز مهارت خود را در زمینه هرس درختان میوه دار و هسته دار تقویت کردند.

مدیرکل دفتر آموزش بهره برداران و مشاغل کشاورزی همچنین در روز دوم این برنامه ملی از برنامه آموزش مهارتی تربیت نوغان‌دار حرفه ای شهرستان تربت حیدریه، کارگاه ابریشم کشی روستای  بسک ومرکز جهادکشاورزی بایگ تربت حیدریه بازدید کرد و جلسه ای با تعاونی نوغانداری شهرستان تربت حیدریه و اداره توسعه نوغانداری برگزار نمود.

whatsapp image 2022-07-02 at 10.12.07 pm.png

whatsapp image 2022-07-02 at 10.12.09 pm (1).png

21.png

22.png

23.png

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0